Sneakermerken houden van snelle uitdagingen, en dat kan leiden tot behoorlijke coole advertentiestunts.
Asics doet dit al jaren, bijvoorbeeld met een buitendeurse advertentie die mensen uitdaagt om zich te meten met een digitaal beeld van Amerikaanse marathonloper Ryan Hall, en door hardlopers een loopband uit de hel te laten proberen die is afgesteld op de snelheid van een marathonloper.
Nu heeft Reebok ook besloten om mee te doen.
Afgelopen weekend plaatste het merk buiten in Stockholm een advertentiebord met een ingebouwde snelheidscamera en tracking-technologie, waarmee de snelheid van een voetganger kan worden gemeten. Iedereen die sneller dan 17 kilometer per uur langs het bord rende speelde zo een gloednieuw paar ZPump 2.0-schoenenn vrij.
We hebben geen idee hoe snel 17km/h precies is, maar dit is precies de soort actie die een groep mensen duidelijk enthousiast maakt. “We houden echt van het idee dat je een klassiek billboard neemt, en het verandert in iets unieks en onverwachts,” zegt Markus Schramm, creatieve medewerker bij reclamebureau Animal dat de stunt bedacht. “Dit geeft gebruikers een onmiddellijke ervaring, en als merk kunnen we iets geven met echte waarde.”
“Voor ons bij Reebok is het belangrijk om de dingen écht te doen, en om de doelgroep tot actie te zetten,” voegt Filip Lagerbäck toe. Lägerback is PR- en sociale manager bij Reebok Nordic. “We willen mensen inspireren om te rennen en hun grenzen te verleggen, ook als ze niet in de sportschool zijn. Dat is waar ons motto ‘Be More Human’ over gaat.”